IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Volvo City Safety: Ένας σωτήριος «συνοδηγός»
 
Το City Safety είναι μια μοναδική τεχνολογία που εξελίχθηκε εσωτερικά από τη Volvo Cars για την αποφυγή των συγκρούσεων με μικρή ταχύτητα στην κυκλοφορία της πόλης και στις ουρές. Σε συνδυασμό με το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση CWAB (Collision Warning with Auto Brake), η Volvo προσφέρει πλέον αυτόματο φρενάρισμα σε όλες τις ταχύτητες. Έρευνες δείχνουν ότι 75% απ’ όλες τις συγκρούσεις που αναφέρονται γίνονται με ταχύτητα κάτω από 30 χ.α.ώ. Στο 50% όλων των περιπτώσεων πρόσκρουσης από πίσω, ο οδηγός δεν έχει πατήσει καθόλου φρένο πριν από τη σύγκρουση, κυρίως γιατί είναι αποσπασμένη η προσοχή του. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το City Safety μπορεί να κάνει τη διαφορά.
 
 
Το City Safety φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα αν είναι έτοιμο να πέσει πάνω στο προπορευόμενο αυτοκίνητο. Έτσι μπορεί να αποφευχθεί τελείως η σύγκρουση, αλλά αν αυτό δεν είναι δυνατό, τουλάχιστον περιορίζονται οι ζημιές και οι τραυματισμοί. «Το City Safety είναι ένα ακόμα παράδειγμα της φιλοδοξίας της Volvo να αντιμετωπίσει τις πραγματικές καταστάσεις στο δρόμο, εξελίσσοντας λύσεις για την αποτροπή των ατυχημάτων. Αποτελεί ιδιαίτερη ικανοποίηση για μας ότι μπορούμε να προσφέρουμε το City Safety στάνταρ στο νέο Volvo XC60», μας λέει ο Jonas Ekmark, υπεύθυνος ενεργητικής ασφάλειας του κέντρου ασφαλείας της Volvo Cars. Ένα Volvo εφοδιασμένο με City Safety προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα τόσο για το ίδιο όσο και για το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Πρώτα και κύρια, προστασία των επιβαινόντων στο ίδιο το αυτοκίνητο. Μια σύγκρουση με το προπορευόμενο αυτοκίνητο είναι μια συναισθηματικά δυσάρεστη εμπειρία που μπορεί να αποδειχθεί και επώδυνη σωματικά. Μειώνοντας την ταχύτητα πριν από την σύγκρουση, το City Safety περιορίζει τον κίνδυνο τραυματισμού για τους επιβαίνοντες και στο προπορευόμενο αυτοκίνητο. Αν, φυσικά, δεν προλάβει να σταματήσει και να αποφύγει τελείως τη σύγκρουση. Επίσης, προσφέρει και προστασία των επιβαινόντων στο προπορευόμενο αυτοκίνητο.
 
 
Η καλύτερη προστασία για όλους τους εμπλεκόμενους είναι, φυσικά, η αποφυγή του ατυχήματος ευθύς εξ αρχής, κάτι που γίνεται συχνά εφικτό με το City Safety. Σε περίπτωση όμως που το ατύχημα δεν μπορέσει να αποτραπεί, το City Safety περιορίζει την ένταση της σύγκρουσης. Το αποτέλεσμα είναι οι επιβάτες στο προπορευόμενο αυτοκίνητο να υποστούν λιγότερο σοβαρές επιπτώσεις, αν δεν καταφέρουν να τις αποφύγουν τελείως, ενώ μπορούν να αποτραπούν σοβαρές επιπτώσεις όπως ο τραυματισμός στον αυχένα και την πλάτη. Και η παραμικρή σύγκρουση, ακόμα και με μικρή ταχύτητα, μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα δαπανηρή και χρονοβόρα. Το City Safety περιορίζει σημαντικά τις χρονοβόρες επισκέψεις στο συνεργείο και τις δαπανηρές επαφές με την ασφαλιστική εταιρία. Επιπλέον, η Volvo βρίσκεται σε διάλογο με τις ασφαλιστικές εταιρίες για την επιβολή μικρότερων ασφαλίστρων στα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με City Safety, αφού επιβεβαιώνεται μείωση των αντίστοιχων περιστατικών 15-30%. Το City Safety λειτουργεί σε ταχύτητες έως 30 χ.α.ώ. Αν το προπορευόμενο αυτοκίνητο φρενάρει απότομα και το City Safety ανιχνεύσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, προφορτίζονται τα φρένα. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει και το σύστημα ανιχνεύσει ότι ο κίνδυνος σύγκρουσης είναι πλέον σοβαρός, το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα. Αν η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα είναι κάτω από 15 χ.α.ώ., το σύστημα μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει εντελώς τη σύγκρουση. Αν η διαφορά ταχύτητας είναι μεταξύ 15 και 30 χ.α.ώ., το σύστημα προσπαθεί να μειώσει όσο το δυνατόν την ταχύτητα του αυτοκινήτου πριν τη σύγκρουση.
 
 
Το City Safety παρακολουθεί την κυκλοφορία εμπρός από το αυτοκίνητο με τη βοήθεια ενός αισθητήρα λέιζερ που είναι ενσωματωμένος στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, στο ύψος του εσωτερικού καθρέφτη. Μπορεί να ανιχνεύσει οχήματα και άλλα αντικείμενα σε απόσταση έως 10 μέτρων από τον εμπρός προφυλακτήρα του αυτοκινήτου. Το City Safety έχει σχεδιαστεί να αντιδρά αν το προπορευόμενο όχημα είναι ακινητοποιημένο ή κινείται πιο αργά στην ίδια κατεύθυνση με το αυτοκίνητο. Με βάση την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και την ίδια την ταχύτητα του αυτοκινήτου, το σύστημα κάνει 50 υπολογισμούς/1’’ για να εντοπίσει πόση δύναμη χρειάζεται στα φρένα για να αποφευχθεί η σύγκρουση. Αν η δύναμη που υπολογίζεται ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο χωρίς να αντιδράσει ο οδηγός, το σύστημα υπολογίζει ότι υπάρχει άμεσος κίνδυνος σύγκρουσης. Το City Safety συμβάλλει είτε στην αποφυγή της σύγκρουσης, είτε στον περιορισμό των επιπτώσεων, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο και κλείνοντας το γκάζι. Επιπλέον, ανάβουν τα στοπ για την προειδοποίηση των οδηγών που ακολουθούν. Το City Safety λειτουργεί εξίσου καλά ημέρα και νύχτα. Ο αισθητήρας λέιζερ όμως έχει κάποιους περιορισμούς, όπως όλα τα οπτικά συστήματα, όταν η ανιχνευτική του ικανότητα περιορίζεται από παράγοντες όπως η ομίχλη, το χιόνι ή η δυνατή βροχή. Πρέπει, επομένως, να διατηρείται το παρμπρίζ καθαρό από σκόνη, πάγο και χιόνι. Ο αισθητήρας καλύπτεται από τους υαλοκαθαριστήρες, αλλά ο οδηγός πρέπει να φροντίζει το συγκεκριμένο σημείο του παρμπρίζ να είναι πάντα καθαρό. «Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι το City Safety δεν απαλλάσσει τον οδηγό από την ευθύνη να διατηρεί ασφαλή απόσταση για να αποφύγει τη σύγκρουση. Η λειτουργία αυτόματης πέδησης δεν αντιδρά παρά μόνο αν υπολογίζει ότι επίκειται σύγκρουση. Το City Safety μπορεί να περιορίσει τις επιπτώσεις ή και να αποφύγει τελείως την επικείμενη σύγκρουση», λέει ο Jonas Ekmark.
 
 
Για την ενίσχυση της ασφάλειας και τον περιορισμό των τραυματισμών, ο αισθητήρας λέιζερ συνδυάζεται με άλλα συστήματα του αυτοκινήτου και ρυθμίζει τους αερόσακους και το σύστημα περιορισμού του φορτίου στις ζώνες ασφαλείας ανάλογα με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Η τεχνολογία αυτή είναι γνωστή ως PRS (Pre-Prepared Restraints) και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο νέο Volvo XC60. Το PRS δημιουργεί μια ιδιαίτερη διασύνδεση ανάμεσα στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας (αισθητήρες) και τα συστήματα παθητικής ασφάλειας. Σε περίπτωση σύγκρουσης, η μονάδα ελέγχου RCM (Restraint Control Module) ελέγχει την ανάπτυξη των συστημάτων παθητικής ασφάλειας. Με τις πρόσθετες πληροφορίες από τον αισθητήρα λέιζερ, το RCM ρυθμίζει το σύστημα περιορισμού του φορτίου στις ζώνες ασφαλείας ανάλογα με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Έτσι αυξάνονται οι δυνατότητες του αυτορυθμιζόμενου συστήματος περιορισμού του φορτίου στις ζώνες ασφαλείας να αποτρέψει ή να περιορίσει τον τραυματισμό των επιβαινόντων. Το PRS παραμένει ενεργοποιημένο σε όλες τις ταχύτητες, αντίθετα με το City Safety που λειτουργεί σε ταχύτητες έως 30 χ.α.ώ. Το PRS ενεργοποιείται με τη βοήθεια πυροτεχνικού μηχανισμού στο σύστημα περιορισμού του φορτίου των ζωνών ασφαλείας. Αυτό σημαίνει ότι το City Safety μπορεί να ενεργοποιηθεί χωρίς να ενεργοποιηθεί το PRS, αν η σφοδρότητα της σύγκρουσης δεν φτάνει στα επίπεδα που απαιτείται για να ενεργοποιηθεί και το PRS. Φυσικά, η εταιρία μας έδωσε τη δυνατότητα να δούμε στην πράξη τα πλεονεκτήματα του συστήματος αυτού και να ανακαλύψουμε τη χρησιμότητά του. Η αλήθεια είναι ότι εντυπωσιαστήκαμε από την αποτελεσματικότητα του συστήματος.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΦΟΙ ΒΥΤΙΝΑΡΟΥ ΟΕ

Πώληση/Τοποθέτηση Ελαστικών - Ευθυγράμμιση/Ζυγοστάθμιση - Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Βουλιαγμένης 270, 173 43 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ.: +302109751184, +302109707707, Fax: +302109712710
E-mail: butinaros@gmail.com, Website: www.vitinaroscars.gr

 

 
Χρήσιμα