IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford RS: Κληρονομία Rallye Sport
Από το 1970, το σήμα RS (Rallye Sport) χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα δρόμου υψηλότερων επιδόσεων της Ford. Η έλευση του νέου Focus RS, φέρνει στο μυαλό αξέχαστες, ωραίες στιγμές του παρελθόντος.
 
Το όνομα Rallye Sport έχει χρησιμοποιηθεί σε 21 μοντέλα, που συχνά απέδειξαν την αξία τους με επιτυχίες στους αγώνες αλλά και στο χώρο της αγοράς. Μαζί με το σήμα «ST», η ονομασία «RS» δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ απερίσκεπτα, αφού κάθε μοντέλο και έκδοση RS προσφέρουν ένα ξεχωριστό μίγμα επιδόσεων, κρατήματος στο δρόμο, ασφάλειας οχήματος, πολιτισμένης λειτουργίας και έξοχης σχέσης αξίας/τιμής (value for money). Αυτοκίνητα Ford με το σήμα RS έχουν κυκλοφορήσει σε πολλές διαφορετικές μορφές. Έχουν υπάρξει τύποι με τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά ή στη μέση, μοντέλα με κίνηση εμπρός, πίσω και 4κίνητα, με 4κύλινδρους ή 6κύλινδρους κινητήρες, ατμοσφαιρικούς ή υπερτροφοδοτούμενους. Πολλά έχουν υποβληθεί σε δοκιμές στη σήραγγα αεροδυναμικής για την εξέλιξη καινοτομικών αεροδυναμικών χαρακτηριστικών, όπως πίσω αεροτομές για τα Sierra και Escort RS Cosworth. Όλα έχουν διευρύνει τα τεχνολογικά όρια, προσφέροντας υποδειγματική ευστάθεια και οδική συμπεριφορά.
Η αρχή
Το πρώτο Ford με σήμα RS ήταν το Ford Escort RS1600 1970, το πρώτο Ford δρόμου όλων των εποχών με 16βάλβιδο κινητήρα και 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους, και το πρώτο που συναρμολογήθηκε στο νέο εργοστάσιο Advanced Vehicle Operation, στο Aveley, Essex. Επίσης, ήταν το πρώτο μοντέλο Ford που πουλήθηκε μέσω ενός διευρυμένου δικτύου εξειδικευμένων Εμπόρων Rallye Sport. Όπως πολλά μοντέλα RS, το RS1600 (και το αδερφάκι του RS2000 με κινητήρα με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής) συνδύασε την επιτυχία του στην αγορά με νίκες σε αγώνες και ράλι, μεταξύ των οποίων το Ράλι Σαφάρι Ανατολικής Αφρικής το 1972, 3 ράλι RAC, και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1974. Τα Ford Capri RS2600 και RS3100 ήταν ισχυρές εκδόσεις του best-seller coupe της Ford τη δεκαετία του ’70, που επίσης κέρδισε σε πολλούς αγώνες, όπως τα Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1971 και 1972.
Ο θρύλος
Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, το Ford Escort RS2000 με χαρακτηριστικό στυλ και 4 προβολείς έγινε το μοντέλο RS με τις καλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, ενώ το Ford Escort RS1800 κέρδισε σε περισσότερα ράλι από οποιοδήποτε άλλο Βρετανικό αυτοκίνητο. Κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι για τους Κατασκευαστές το 1979 και βοήθησε τους Bjorn Waldegard (1979) και Ari Vatanen (1981) να κερδίσουν τους τίτλους των Οδηγών. Τέτοια Escort εξακολουθούν να είναι δημοφιλή μεταξύ των μελών club αυτοκινήτων rally.
Μικρότεροι κινητήρες, περισσότεροι δύναμη
Τη δεκαετία του ’80 το RS1600i με την κίνηση εμπρός, ήταν το πρώτο Escort που χρησιμοποίησε κινητήρα με ψεκασμό καυσίμου, και το πρώτο με 5άρι κιβώτιο, ενώ το RS Turbo του 1984 ήταν το πρώτο με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και συνεκτικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Και τα 2 μοντέλα σημείωσαν επιτυχίες σε αγώνες αυτοκινήτων Τουρισμού, κυρίως το RS Turbo, του οποίου ο κινητήρας 1.6 μπορούσε να παράγει μέχρι 270 ίππους.
Το αυτοκίνητο-σταθμός
Το RS200 με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, από το οποίο κατασκευάστηκαν μόνο 200 αυτοκίνητα μεταξύ 1984 και 1986, ήταν ένα εντυπωσιακό διθέσιο supercar, που προοριζόταν για αγώνες ράλι Group B. Έφερε καθαρόαιμο αγωνιστικό πλαίσιο από ατσάλι και ανθρακονήματα, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Cosworth BDT και 4κίνηση. Έχοντας εντυπωσιακό στυλ, το RS200 ήταν αποκλειστικό και το πιο ακριβό μοντέλο RS μέχρι την εποχή εκείνη.
Η πετυχημένη συνταγή Cosworth
Στη δεκαετία του ’80, η οικογένεια των Sierra RS Cosworth παραγωγής με κινητήρες YB και τελικές ταχύτητες της τάξης των 240 χ.α.ώ. γνώρισε τεράστια επιτυχία λόγω επιδόσεων και value for money, αποτελώντας κλασσικό στόχο για τους απανταχού... κλέφτες. Οι εκδόσεις RS500 ( κατασκευάστηκαν σε μόλις 500 κομμάτια) κυριάρχησαν τόσο πολύ στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ώστε οι κανόνες όλων των Πρωταθλημάτων χρειάστηκε να αλλάξουν ριζικά για να διασφαλιστεί ότι δεν θα κέρδιζαν σε όλους τους αγώνες, όλες τις φορές. Ακόμα κι έτσι, και πριν αυτό εφαρμοστεί, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα RS500 των 500 ίππων, κέρδισαν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1987 και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1988, σημειώνοντας εκατοντάδες ακόμα επιτυχίες σε εθνικό επίπεδο. Το τελευταίο Sierra RS Cosworth του 1990 είχε προηγμένο σύστημα μετάδοσης στους 4 τροχούς, ενώ ένα πλαίσιο μικρότερου μήκους σε σχέση με τις απλές εκδόσεις και κινητήρας 227 ίππων, χρησιμοποιήθηκαν στο 3θυρο Escort RS Cosworth. Το εξαιρετικό αεροδυναμικό πακέτο του οχήματος διασφάλισε θετική αεροδυναμική πίεση σε όλες τις ταχύτητες.
Η μεγάλη επιστροφή στα ράλι
Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 το Escort RS Cosworth επανέφερε τη Ford στην κορυφή των αγώνων ράλι, μαζί με μία νίκη στο 1994 στο ράλι Monte Carlo και ενέπνευσε τη γέννηση του Escort World Rally Car του 1997-1998 που σηματοδότησε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90, παρουσιάστηκαν 2 πολύ γρήγορες εκδόσεις του προσθιοκίνητου Ford Fiesta, το RS Turbo με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα CVH και το RS1800 με τον βραβευμένο 16βάλβιδο κινητήρα  1.8 Zetec με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους. Την ίδια εποχή, το χαρακτηριστικό προσθιοκίνητο 2.0 Escort RS2000 αποτέλεσε το πρώτο Ford με τον αθόρυβο και «ροπάτο» 16βάλβιδο κινητήρα, που αργότερα εξόπλισε πολλά μοντέλα Scorpio και Galaxy. Μια επόμενη έκδοση επίσης με το λογότυπο RS, το RS2000 4x4, αποτέλεσε το πρώτο 4κίνητο Escort της οικογένειας στη δεκαετία του ’90. Πριν καν λανσαριστεί το Focus, είχαν ξεκινήσει οι εργασίες εξέλιξης μιας έκδοσης υψηλών επιδόσεων RS, που θα ταίριαζε στο φημισμένο πλέον προσθιοκίνητο πλαίσιο του νέου μοντέλου. Έτσι εξοπλίστηκε με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 212 ίππων Ford Duratec και προηγμένο κιβώτιο, για τελική ταχύτητα 230 χ.α.ώ., εντυπωσιακή πρόσφυση και κράτημα στο δρόμο. Το σήμα Ford RS έχει αποκτήσει υψηλή υπόληψη με τα χρόνια και η νέα γενιά Focus RS συνεχίζει την παράδοση Ford υψηλών επιδόσεων που δημιουργήθηκε για τους γνήσιους λάτρεις της οδήγησης.
 
Το χρονολόγιο των Ford RS

1970
Escort RS1600
1970
Capri RS2600
1973
Escort RS2000
1973
Capri RS3100
1975
Escort RS1800
1976
Escort RS Mexico
1976
Escort RS2000 Mk 2
1981
Escort RS1600i
1984
Escort RS Turbo
1984
RS200
1986
Sierra RS Cosworth
1986
Escort RS Turbo Mk 4
1987
Sierra RS500 Cosworth
1988
Sierra RS Cosworth 4θ.
1990
Sierra RS Cosworth 4x4
1990
Fiesta RS Turbo
1991
Escort RS2000
1992
Escort RS Cosworth
1992
Fiesta RS1800
1993
Escort RS2000 4x4
2002
Focus RS
2009
Focus RS




 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Suzuki
ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
2ο χλμ. Τρίπολης-Άργους, 221 00 Τρίπολη
Τηλ.: +302710242858, Fax: +302710241115
E-mail: tzavaras-sa@tri.forthnet.gr, Website: www.tzavaras.com.gr

 
Χρήσιμα