IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
60 χρόνια Citroen 2CV
Η Citroën σε συνεργασία με το μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Παρισιού, οργάνωσε μία έκθεση αφιερωμένη στα 60ά γενέθλια του 2CV η οποία άνοιξε στις 15 Απριλίου και θα είναι ανοιχτή έως τέλος Νοεμβρίου.
 
Αυτή η γεμάτη νοσταλγία εκδήλωση απόδοσης φόρου τιμής στο παλιό καλό «ασχημόπαπο», είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το πνεύμα καινοτομίας που ανέκαθεν ανέδιδε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Η καινοτομία αποτελεί κυρίαρχο συστατικό του DNA της Citroën, γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό και στο πρόσφατο πρωτότυπο αυτοκίνητο, C-Cactus, το οποίο παρουσιάζεται μαζί με το 2CV στην έκθεση. Το 2CV και το C-Cactus αντιπροσωπεύουν διαφορετικές εποχές με εντελώς διαφορετικές κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντολογικές αντιλήψεις. Η δημιουργία όμως και των δύο, έχει εμπνευστεί από τον ίδιο προβληματισμό: πώς να προσφέρουν τα περισσότερα, διαθέτοντας τα λιγότερα; Και στις δύο περιπτώσεις η Citroën έδωσε την απάντηση σε αυτή την ερώτηση, χρησιμοποιώντας λιγότερα εξαρτήματα, μειώνοντας το συνολικό βάρος και την τιμή του αυτοκινήτου και ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση. Με τις παραπάνω κινήσεις η μάρκα έφτιαξε ένα μοντέλο προσιτό σε μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα υψηλές επιδόσεις σε τομείς όπως η ποιότητα το στυλ και η άνεση στο δρόμο. Ενώ όμως η κεντρική ιδέα για το σχεδιασμό του 2CV ήταν «ένα αυτοκίνητο ικανό να διασχίσει ένα οργωμένο χωράφι μεταφέροντας ένα καλάθι με αυγά, χωρίς να σπάσει κανένα από αυτά», το C-Cactus σχεδιάστηκε με στόχο να καταναλώνει το ελάχιστο δυνατό, δείχνοντας παράλληλα τον απαιτούμενο σεβασμό στο περιβάλλον. Ολόκληρη η γκάμα της Citroën ενσωματώνει στοιχεία αυτής της παράδοσης για καινοτομία. Η σημερινή γκάμα, από το C1 μέχρι το C6, και τα πιο πρόσφατα C-Crosser, C4 Picasso και C5, είναι η πληρέστερη και πιο μοντέρνα στην ιστορία της Citroën. Πλήρης σε ότι αφορά τον τρόπο που ανταποκρίνεται στις διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και μοντέρνα για την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις τελευταίες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, ειδικότερα σε τομείς όπως είναι η ασφάλεια και ο σεβασμός στο περιβάλλον. Η Citroën είναι σήμερα ένας από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που δείχνουν τον μεγαλύτερο σεβασμό στο περιβάλλον και αυτό χάρη στην ιδιαίτερα φιλόδοξη πολιτική που εφαρμόζει προς αυτή την κατεύθυνση. Στην Ευρώπη σήμερα, 1 στα 4 Citroën που πωλούνται επιτυγχάνει εκπομπές CO2 μέχρι 120 γραμμ./χλμ., ενώ 1 στα 2 φτάνει να εκπέμπει μέχρι τα 140 γραμμ./χλμ. Η Citroën έχει καταφέρει επίσης, για 5η συνεχόμενη χρονιά, να είναι η 1η μάρκα σε μέσο όρο εκπομπών CO2. Η κυριαρχία της Citroën σε αυτό τον τομέα οφείλεται στην χρήση τεχνολογιών ιδιαίτερα φιλικών στο περιβάλλον, όπως είναι το σύστημα micro-hybrid Stop & Start, οι κινητήρες βιοκαυσίμων, οι κινητήρες πετρελαίου, τα φίλτρα μικροσωματιδίων καθώς και τα οχήματα που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Η μάρκα έχει επίσης θεσπίσει την περιβαλλοντολογική ταυτότητα Airdream, που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της γκάμας με τις καλύτερες επιδόσεις σε ότι αφορά το σεβασμό του περιβάλλοντος.
 
60 χρόνια έρωτα
Το 2CV αποτελεί μια διαχρονική αξία εδώ και 60 χρόνια και συνεχίζει να αγαπιέται από γενιά σε γενιά χωρίς το άστρο του να έχει σβήσει καθόλου. Για εκείνους που το γνωρίζουν και γι’ αυτούς που το ανακαλύπτουν, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από τις γενναιόδωρες φόρμες και τα ρετρό του μάτια. Μια συμπαθητική φυσιογνωμία που συνεχίζει ακόμα και σήμερα να ξεχωρίζει στους δρόμους όλου του κόσμου. Το 2CV πέρα από την φιλοσοφία της οικονομίας και της απλότητας, είναι ένα όχημα που ενσωμάτωνε τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής του και που έφερε την επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και στην κοινωνία δείχνοντας το δρόμο στην κατασκευή οικονομικών, δημοφιλών και ταυτόχρονα πολυτάλαντων αυτοκινήτων. Είναι η θέληση για καινοτομία που ώθησε τους μηχανικούς των δεκαετιών του ’30 και του ’40 να μας προσφέρουν αυτό το αυτοκίνητο, αλλά και το πολύ προχωρημένο από την εποχή του πνεύμα που παραμένει αναλλοίωτο ακόμα και σήμερα σε κάθε μοντέλο της μάρκας. Οι δεσμοί που υπάρχουν μεταξύ του γυναικείου φύλλου και του 2CV είναι περισσότερο εμφανείς μέσα από την ιστορική αναδρομή, ενώ μπορεί κανείς να συνδέσει το γεγονός της απελευθέρωσης της γυναίκας στη δεκαετία του ’60, με την ελευθερία που προσέφερε το λαϊκό αυτοκίνητο στη Γαλλία. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τον Απρίλιο του 1976, η Citroën παρουσίασε την έκδοση 2CV spot σε 1.800 τεμάχια, εγκαινιάζοντας μία σειρά ειδικών εκδόσεων όπως το 2CV Charleston bicolore τον Οκτώβριο του 1980 ή το 2CV Dolly τον Μάρτιο του 1985. Το 2CV χαρακτηρίστηκε αρχικά ως αυτοκίνητο-εργαλείο και σιγά-σιγά άρχισε να αποκτά πιο εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά και να γίνεται το αυτοκίνητο της νέας γενιάς και του ασθενούς φύλλου από το οποίο και εκτιμήθηκε ιδιαίτερα. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έγινε μόδα παρά το σπαρτιάτικο χαρακτήρα του (αρκεί να φανταστεί κανείς ότι μόλις το 1963 το αυτοκίνητο εφοδιάστηκε με καθρεφτάκι για την... συνοδηγό!). Το 2CV ξεχώρισε επίσης και για ένα ακόμη μοναδικό του πλεονέκτημα που είχε ιδιαίτερη απήχηση στο γυναικείο πληθυσμό με εξαιρετικά λογική τιμή, προσέφερε την ευχαρίστηση να κυκλοφορείς «ξεσκέπαστος».
 
Οι γυναίκες εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα του δικού τους 2CV
Από την 1η μέρα κυκλοφορίας του 2CV, η Citroën διαφήμισε τις πολυάριθμες αρετές του μέσα από φωτογραφίες ενός φυλλαδίου που έδειχναν ξεκάθαρα τους τρόπους που μπορεί κανείς να εκμεταλλευθεί την πολυχρηστικότητα του αυτοκινήτου. Αυτός ο Ελβετικός σουγιάς του δρόμου μπορεί να φανεί χρήσιμος τόσο στον φούρναρη και στον ψιλικατζή όσο και στον αγρότη και τον υποδηματοποιό. Φαινόμενο πολύ προχωρημένο για την εποχή της δεκαετίας του ’40, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να αφήσει στην άκρη και το γυναικείο πληθυσμό. Η γυναίκα οδηγός ήταν τότε ένα πρωτόγνωρο θέαμα. Έβλεπε κανείς μια νοσοκόμα ή μια μοδίστρα να οδηγεί με καμάρι το μικρό της Citroën. Με την ίδια φυσικότητα που έβλεπες το αυτοκίνητο να διασχίζει ένα οργωμένο χωράφι μεταφέροντας καρτέλες γεμάτες αυγά και να μην σπάει ούτε ένα, έβλεπες και μία αγρότισσα να φτάνει στην αγορά οδηγώντας ένα 2CV.
 
Το... βιογραφικό του 2CV
Ηλικίας σήμερα 60 ετών, το 2CV γεννήθηκε στο γραφείο μελετών Citroën (εκείνη την εποχή στην Rue du Theatre στο Παρίσι), στο κέντρο δοκιμών La Ferte Vidame (Eure-et-Loire) και η παραγωγή του έγινε στο εργοστάσιο του Levallois (Quai Michelet 54 που καταστράφηκε το 1988). Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, ένας 2κύλινδρος επίπεδος κινητήρας, αερόψυκτος, 375 κ.εκ., με ανώτατη ταχύτητα τα 60 χ.α.ώ., κιβώτιο 3 σχέσεων και μία overdrive, μεγάλη απόσταση από το έδαφος και μεταξύ των υπόλοιπων ευχάριστων λεπτομερειών, καθαριστήρες που έπαιρναν κίνηση από την ντίζα του ταχύμετρου! Αξιοσημείωτος είναι επίσης ο οικολογικός και οικονομικός χαρακτήρας του 2CV, γεγονός εξαιρετικά πρωτοποριακό για την εποχή του, χάρη στο αεροδυναμικό του σχήμα, πετυχαίνοντας κατανάλωση μικρότερη από 4-5 λίτρα ανά 100 χλμ. Το 2CV είναι ένα καθαρόαιμο προϊόν του γραφείου μελετών της Citroën. Με το αρχικό σχέδιο να φέρει την ονομασία TPV (Toute Petite Voiture / Πολύ Μικρό Αυτοκίνητο), εγκρίθηκε από τον Pierre Boulanger, τότε διευθυντή της Citroën. Έτσι δόθηκε η ψήφος εμπιστοσύνης στην ομάδα των μηχανικών του Andre Lefebvre που το 1937 δίνουν σάρκα και οστά στο 1ο πρωτότυπο. Η επίσημη παρουσίαση αυτού του πρωτότυπου στο διεθνές σαλόνι του Παρισιού τον Οκτώβριο του 1939, συμπίπτει με την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι μελέτες αναβάλλονται λόγω της κατοχής και η γέννηση του 2CV, οροθετείται πλέον στο σαλόνι του Παρισιού του 1948 από όπου και ξεκινάει η 60χρονη πορεία του.
 
Η καριέρα του 2CV βήμα-βήμα
Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 1948: Ανοίγει τις πύλες της η 35η Έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού στο Grand Palais. Το 2CV αιφνιδιάζει, παραξενεύει, προκαλεί έκπληξη, αλλά τελικά γίνεται αποδεκτό!
Ιούλιος 1949: Ξεκινάει η παραγωγή του στο εργοστάσιο του Levallois με την ονομασία 2CV A. Ένα γκρίζο όχημα εξοπλισμένο με έναν κινητήρα 375 κ.εκ. και 9 ίππων.
1951: Η έκδοση του επιβατικού εμπλουτίζεται και από μία έκδοση camionnette, με την ονομασία 2CV AU (το U σημαίνει utilitaire/πρακτικό).
1952: Η γκρι μεταλλική απόχρωση αντικαθίσταται από σκούρο γκρι.
1953: Η μάσκα αλλάζει εμφάνιση. Εξαφανίζεται ο κύκλος που περιβάλλει τα διακριτικά του λοχία. Τα καθίσματα από ύφασμα σκωτσέζικου καρό παίρνουν την θέση εκείνων από γκρίζο ύφασμα.
1954: Λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου με τον κωδικό 2CV AZ. Κινητήρας 425 κ.εκ. και 12 ίππων με ανώτατη ταχύτητα 78 χ.α.ω. και φυγοκεντρικό συμπλέκτη. Το 2CV AU αντικαθίσταται από την έκδοση 2 CV AΖU με νέο κινητήρα και αυτό.
1956: Παρουσιάζεται η έκδοση AZL (το L για LUX). Ο οδηγός απολαμβάνει επιτέλους τη λειτουργία του ξεθαμπώματος του παρμπρίζ, χρωματιστή κουκούλα και πίσω τζάμι.
1958: Μία ακόμα έκδοση βγαίνει στην παραγωγή, το 2CV AZLP (P για το πορτμπαγκάζ) που παρουσιάζεται μαζί με μία έκδοση 4x4 με την ονομασία Sahara, εξοπλισμένη με 2 κινητήρες 425 κ.εκ., όπου ο ένας κινούσε τους μπροστινούς τροχούς και ο άλλος τους πίσω!
1959: Τέλος για το γκρίζο χρώμα με τη θέση του να παίρνει το μπλε.
1960: Νέο καπό που σηκώνεται μαζί με τη μάσκα από αλουμινένιο γάντζο.
1963: Νέος κινητήρας 425 κ.εκ., 18 ίππων, με ανώτατη ταχύτητα 95 χ.α.ώ. και ταυτόχρονη παρουσίαση νέας έκδοσης με βελτιωμένο φινίρισμα, η 2CV AZAM.
1964: Οι πόρτες που ανοίγουν αντικριστά γίνονται κοινή πρακτική.
1965: Τοποθετείται 3ο κάθετο κρύσταλλο πίσω-κάτω στο τελείωμα της οροφής. Το 2CV γίνεται κανονική λιμουζίνα.
1966: 168.357 οχήματα έχουν κυλήσει πλέον από τη γραμμή παραγωγής, ένας αριθμός ρεκόρ.
1970: Παρουσίαση του 2CV 4 (453 κ.εκ.) και του 2CV 6 (602 κ.εκ.). Την ίδια χρονιά η Citroën διοργανώνει έναν μικρό «περίπατο» 16.500 χλμ., τον αγώνα Παρίσι-Καμπούλ-Παρίσι.
1971: Ακούραστο το 2CV, συνεχίζει να λαμβάνει μέρος και να διοργανώνει αγώνες περιπέτειας όπως εκείνον των 13.500 χλμ. από το Παρίσι στην Περσέπολη και επιστροφή.
1972: Η Citroën οργανώνει το 1ο Pop Cross, που θα γίνει και η αφορμή του κυπέλλου Γαλλίας με την ονομασία 2CV Cross, αγώνας αυτοκινήτων εξαιρετικά δημοφιλής ακόμα και σήμερα!
1973: Το 2CV λαμβάνει μέρος στον αγώνα Raid Afrique, μία περιπέτεια 8.000 χλμ. που ξεκινά από το Αμπιτζάν και φτάνει στην Τυνησία, έχοντας προηγουμένως διασχίσει όλη την έρημο Σαχάρα.
1974: Αλλαγή στα στρογγυλά μάτια. Από αυτή τη χρονιά τα μπροστινά φώτα γίνονται πλέον τετράγωνα και η μάσκα αποτελείται από 5 παράλληλες πλαστικές ράβδους που ενσωματώνουν τα διακριτικά του λοχία.
1975: Παρουσίαση του 2CV Special. Ξαναβρίσκει τους στρογγυλούς προβολείς και χάνει το 3ο πίσω πλευρικό παράθυρο.
1976: Παρουσιάζεται η ειδική έκδοση 2CV Spot.
1979: Το 2CV 6 γίνεται 2CV Club. Το 2CV Special 453 κ.εκ. γίνεται 2CV 6 Special 602 κ.εκ.
1980: Παρουσίαση της ειδικής έκδοσης 2CV Charleston. Η επιτυχία της ρετρό εμφάνισης ήταν τόσο μεγάλη που η έκδοση μπήκε σε κανονική παραγωγή τον επόμενο χρόνο, διαθέτοντας πλέον χρωμιωμένους εμπρός προβολείς.
1986: Το «ασχημόπαπο», ιστορικό πια μνημείο στην αυτοκινητοβιομηχανία, αποκτά ακόμα μία περιορισμένη έκδοση με το όνομα Cocorico.
Φεβρουάριος 1988: Η παραγωγή του 2CV τερματίζεται οριστικά στην Γαλλία και στο εργοστάσιο του Levallois, αλλά η εμπορική του καριέρα συνεχίζεται για 29 ακόμα μήνες.
Παρασκευή 27 Ιουλίου 1990, 4.00μμ.: Το τελευταίο κομμάτι κυλάει στις ρόδες του από το εργοστάσιο στο Mangualde της Πορτογαλίας. Για 42 χρόνια (ρεκόρ μακροβιότητας) το κοντέρ παραγωγής του 2CV έφτασε τα 3.868.634 επιβατικά και 1.246.335 καμιονέτες.
 
Το εργοστάσιο στο Levallois
Το εργοστάσιο στο νούμερο 54 της Quai Michelet που δεν υπάρχει πια, έγινε γνωστό σαν τόπος γέννησης του μικρού Citroën. Εκεί το 1939 συναρμολογήθηκαν τα διάσημα 2CV με το μονό φανάρι μπροστά και το αμάξωμα από αλουμίνιο. Δέκα χρόνια μετά, τον Ιούλιο του 1949, στο ίδιο μέρος ξεκινάει η παραγωγή του 2CV που γνωρίζουμε όλοι σήμερα. Το εργοστάσιο στο δυτικό Παρίσι που θεμελιώθηκε από τον Αδόλφο Clement, προοριζόταν αρχικά να κατασκευάζει ποδήλατα και όχι αυτοκίνητα. Αργότερα, το 1921, νοικιάστηκε από την Citroën για την κατασκευή του περίφημου 5CV αλλά και για γεωργικά μηχανήματα, που έγιναν γνωστά μερικά χρόνια μετά όταν πραγματοποίησαν τη διάβαση της ερήμου Σαχάρα και του Croisiere Noir. Το 1929 η Citroën αγοράζει το εργοστάσιο και συνεχίζει την παραγωγή αυτοκινήτων μέχρι το 1988. Το 2CV κατασκευαζόταν επίσης και στα εργοστάσια του Forest κοντά στις Βρυξέλλες, στο Slough δίπλα στο Λονδίνο, στο Mangualde στην Πορτογαλία, στο Vigo στην Ισπανία καθώς και σε διάφορες άλλες χώρες του κόσμου όπως η Αργεντινή, η Ελλάδα, το Ιράν, η Μαδαγασκάρη κ.ά.
 
Το όνομά μου είναι «Deuxdeuche»
Θα μπορούσε κάποιος να παραλληλίσει τη δημοτικότητα του 2CV με τα άπειρα παρατσούκλια που του έδωσε το κοινό σε όλο τον κόσμο στη διάρκεια της εμπορικής του καριέρας. Στην Ελλάδα έγινε γνωστό σαν το «ασχημόπαπο» ενώ στη Γαλλία μερικά από τα υποκοριστικά του ήταν: Deux pattes ή Deuche ή αλλιώς και Deuxdeuche. Μερικοί το ονόμασαν και «οι 4 ρόδες κάτω από μία ομπρέλα», «το αθάνατο» ή ακόμα και προσωνύμια που απέκτησε λόγω της μεγάλης διαδρομής των αναρτήσεων και της κίνησης των τροχών. Ψάχνοντας κανείς στο internet θα βρει πολλά αστεία παρατσούκλια όπως το Cocorico (επειδή ο ήχος που έβγαζε όταν επιτάχυνε θύμιζε κοκόρι), ή εξέδρα για πηδήματα στο χιόνι καθώς το αυτοκίνητο όντως αισθανόταν πολύ άνετα και στα χιόνια! Το ίδιο συνέβαινε και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης όπως πχ. στη Γερμανία και στην Ολλανδία που το φώναζαν «canard/πάπια» ή παρατσούκλια που πήρε εξαιτίας του δυνατού και χαρακτηριστικού θορύβου που έκανε ο κινητήρας κατά την επιτάχυνση, ή «ατσάλινη καμήλα», «two ci-vi» για τους Αμερικάνους και άλλα τέτοια ευτράπελα.
 
To Mehari γιορτάζει τα 40ά του γενέθλια
Βασισμένο στο πάτωμα του 2CV Camionnette, το Mehari αρχικά ονομάστηκε Dyane 6 Mehari, κατασκευάστηκε συνολικά σε 144.953 μονάδες μέχρι το 1987 που τερματίστηκε η παραγωγή του. Χωρίς αμφιβολία, από όλα τα μοντέλα της Citroën εκείνης της εποχής, αυτό το αυτοκίνητο ήταν το μοναδικό που απέδιδε με τον καλύτερο τρόπο τον αέρα της ελευθερίας μαζί με το μεγαλύτερο αδελφάκι του το 2CV. Το Mehari αισθανόταν άνετα στις αχανείς αμμώδεις και ζεστές εκτάσεις, όπως ακριβώς και η μεγάλη Βακτριανή καμήλα «Mehari», της ερήμου της Αλγερίας, από την οποία πήρε και το όνομά του.
 
Το Mehari και τα κορίτσια του
Το Mehari παρουσιάστηκε στον τύπο στις 16 Μαΐου του 1968 στο γήπεδο του γκολφ της Dauville. Η Αμερικάνικη φιέστα που εμπνεύστηκε ο Jacques Wolgensinger, επικεφαλής των δημοσίων σχέσεων της Citroën, χαρακτήριζε το πνεύμα εκείνης της εποχής. Η παρουσίαση περιλάμβανε πολλά πρωτότυπα ευρήματα, όπως για παράδειγμα τα μικρά κάτασπρα ολοζώντανα κουνελάκια με τα γαλάζια μάτια που προσφέρθηκαν σε κάθε καλεσμένο, σε πλήρη αρμονία με το λευκό Mehari που τα κουβαλούσε. Τα μοντέλα που συνόδευαν την παρουσίαση ήταν ζευγάρια και έπρεπε να μοιάζουν μεταξύ τους, ήταν ντυμένα κατάλληλα για την περίσταση και παρουσίαζαν 8 αυτοκίνητα Mehari με διαφορετικό θέμα το καθένα, έτσι ώστε να τονίζουν τη διαφορετική χρήση και τον πολύπλευρο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Υπήρχαν επίσης πίνακες όπως «η ωραία του αγρού», ο «πυροσβέστης» η «υπηρεσία ασφαλείας» κ.ά. Τα μοντέλα που παρουσίαζαν το θέμα «Mehari πλαζ» φωτογραφήθηκαν με μαγιό μέσα στο ψυχρό απόγευμα του Μαΐου και είναι σίγουρο ότι η παγωμένη εμπειρία θα τους μείνει αξέχαστη.
 
Τα C4 και C6 σβήνουν τα 80 τους κεράκια
Έχουν περάσει 80 χρόνια από το 1928 που η Citroën παρουσίαζε το C4 και τη μεγάλη του αδελφή C6. Διάδοχος του Β14, το C4 με μεγαλύτερη ισχύ, χάρη στο νέο 4κίλυνδρο κινητήρα των 1628 κ.εκ., απέδιδε 30 ίππους στις 3000σαλ με κιβώτιο 3 ασυγχρόνιστων ταχυτήτων. Οι 2 τύποι αμαξωμάτων, μακρύ και κοντό, επέτρεψαν την παραγωγή πολλών διαφορετικών παραλλαγών, όπως της μπερλίνας 4 θέσεων, του Torpedo με 6 θέσεις, μέχρι και έκδοση cabrio και roadster 2θέσιο. Πολλές ήταν επίσης και οι παραλλαγές σε οχήματα με προορισμό την εξυπηρέτηση, όπως ταξί, πυροσβεστικά, μεταφοράς τραυματιών, τροχόσπιτα, έως και τρακτέρ που έγινε διάσημο για την Croisiere Jaune το 1931-1932. To 1932, το C4 εφοδιάστηκε με τον περίφημο κινητήρα flottant που ήταν και το τελευταίο στάδιο εξέλιξής του. Το C6 παρουσιάστηκε και αυτό το 1932 και αποτέλεσε τη μεγάλη καινοτομία της έκθεσης, όπου η μάρκα παρουσίαζε για 1η φορά 6κίλυνδρο εν σειρά κινητήρα σε αυτοκίνητο της. Το C6 εφοδιάζονταν με κινητήρα 2.442 κ.εκ. (45 ίπποι στις 3.500 σ.α.λ., κιβώτιο 3 ταχυτήτων και 105 χ.α.ώ. τελική ταχύτητα). Αν και επρόκειτο για αυτοκίνητο που προοριζόταν για πελάτες υψηλού επιπέδου, η Citroën δεν σταμάτησε στιγμή να το εξελίσσει ώστε να παρουσιάσει το 1931 την έκδοση CGL (Citroen Grand Luxe) με την ιπποδύναμη να φτάνει από τους 45 στους 53 ίππους. Όπως και στο C4 έτσι και στο C6, ο κινητήρας flottant είχε στόχο να κάνει το αυτοκίνητο πιο ήσυχο και πιο άνετο. Το 1932 είναι τελευταία χρονιά για την παραγωγή των C4 και C6 όπου τη θέση τους παίρνουν τα μοντέλα 8, 10 και 15 CV, περισσότερο γνωστά και σαν Rosalie.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΞΟΥΡΙΣΤΟΣ

Εισαγωγή & Εμπορία Μεταχειρισμένων Ανταλλακτικών & Αξεσουάρ
Λιοσίων 194 & Μωραϊτίνη, 104 45 Κάτω Πατήσια (Αθήνα)
Τηλ.: +302108542663, Fax: +302114110346
E-mail: kostas_ax@windowslive.com,
Website: www.smartaxouristos.com, www.axouristos.car.gr

 

 
Χρήσιμα